ontwikkelingen die je niet mag missen
Krijg meer inzicht in jouw data
Inhoud die door klanten wordt gemaakt, zoals reviews, video’s en foto’s, is een van de meest echte manieren om vertrouwen te winnen. Het geeft namelijk een realistisch beeld van jouw merk, diensten en producten. Moedig je klanten aan om hun ervaringen te delen. Dit helpt om een band met je doelgroep op te bouwen en te versterken.
Keep it simple. Te lange of ingewikkelde berichten worden vaak minder goed ontvangen. Korte, eerlijke reviews of simpele foto’s komen veel sterker en beter over. Dit soort content voelt namelijk echt en herkenbaar aan, waardoor jouw doelgroep sneller een geïnteresseerd zijn in jouw merk.
Steeds meer consumenten gebruiken platforms zoals TikTok en Instagram als zoekmachines om nieuwe producten, diensten en ideeën te ontdekken. Dit geldt voornamelijk voor de jongere generatie. Voor bedrijven betekent dit dat hun social media-SEO net als traditionele SEO van belang is. Hierbij is het van belang de juiste hashtags te gebruiken, maar ook je content aantrekkelijk is en je de juiste zoektermen in je profiel verwerkt (biografie, naam en branche).
Het aantrekken en vasthouden van talent is tegenwoordig een uitdaging. Employer branding helpt jouw bedrijf om een aantrekkelijke werkgever te zijn. Door positieve verhalen van medewerkers te delen en een authentieke bedrijfscultuur te laten zien, trek je niet alleen nieuwe klanten, maar ook nieuwe medewerkers aan.
Veel bedrijven denken dit op te kunnen lossen met externe marketing. Maar hoe vaak je ook campagnes doet, het blijft belangrijk om je eigen medewerkers erbij te betrekken. Wil je weten hoe je dit kan aanpakken? Lees hier meer over medewerkers inzetten als ambassadeurs.
Marketingtrends in 2025 zullen zich richten op technologie, privacy en authenticiteit. Door deze trends te benutten, kunnen bedrijven zowel hun externe zichtbaarheid als interne processen versterken.
Wil jij ook deze trends inzetten voor de groei van jouw bedrijf? Wij helpen je graag!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief